Camino 2019

Start kell 7:16. Liikumisaeg 6:18:00, liikumiskiirus 13:29/km, summaarne tõus 952 m, kalorid 2929 teekonna aeg 7:19:35. Sealhulgas praamisõit 0,3 km. Teekonnast asfalt 32%, pinnastee 68%.

Hommik ähvardas vihmaga. Öine suurem sadu oli järele jäänud, pisut tibutas.

Kuni selle kohani, kust on edasi kaks võimalust – alumine tee ja ülemine nn. alpinistide tee, liikusime enam vähem samas tempos hispaanlastest noorte seltskonnaga, kellega eelmisel õhtul juttu olin ajanud.

Otsustasin ülemise tee kasuks ja valikut ei kahetse. Tõus oli algul küll väga järsk, aga tehtav. Selle väga järsu tõusu poole pealt tagasiminek oleks olnud ka väga ohtlik. Õnneks kuni tipuni vihma ei sadanud ja ülevalt avanesid vägevad vaated. Laskumisel küll tükati vihma tibutas. Enne Pasaiat jõudis mulle järele üks prantslane, kellega pisut suhtlesime. Meie aga omakorda jõudsime järele varem kohatud hispaanlastele, kes olid otsutanud alumise tee kasuks.

Pasaias käisin söömas ja ajasin juttu ühe taanlannaga. Söömise ajal hakkas vihma sadama. Vihmasadu jätkus ja enne San Sebastiani muutus tugevaks. Vihmavarustus tundus esialgu OK olevat ja oli seda ka edaspidi. Mingil ajal proovisin kedrisid ka, aga need ajavad jalad liiga kuumaks ja kui vihmapüksid on parajale kõrgusele üles tõmmatud, katavad need saapad ilusasti ära ning jalad on kuivad.

Kusagil Pasaia ja San Sebastiani vahel on teeraja ääres kitsas vanaaegne ilma äärteta kivisild, mida saab soovi korral ületada – proovida, kas kukud alla või mitte. Kuna sel korral vihma sadas, siis ei olnud näha, kas seda võimalust ka kasutatud oli. Eelmisest korrast, kui oli kuiv ilm, on meelde jäänud, et jäljed seal peal olid näha.

See alberg San Sebastaianis linna alguses, kus eelmisel aastal ööbisin, enam ei tööta, ja teises Albergue Juvenil Ondaretta La Sirena, kohta ei saanud, kuigi seal 100 voodit.

Aga õnneks oli seal enne mind 2 sakslast. Sakslanna sai viimase koha ja hotellitöötaja pakkus sakslasele Hendrikule võimalust kusagil hotellis ööbimiseks. Hotelli perenaine pidi talle autoga järgi tulema. Liitusin pakkumisega ja peale mind veel just kohale jõudnud itallane Sebastian. Kolme peale kujunes hinnaks 60 euri tuba, seega 20 euri nägu, mis oli väga OK.

Hotell Pension Tximista asub mägedes camino teest mõnesaja meetri kaugusel. Hotelli juures söömisvõimalust ei olnud, tuli bussiga San Sebastiani tagasi sõita. Bussipeatus asus hotellist paarisaja meetri kaugusel camino tee ääres. Bussi oodates nägime noorpaari, kes San Sebastianis öömaja ei olnud saanud ja olid otsustanud Orio’sse edasi minna. Pakkusime neile välja variandi, et nad prooviksid meiega samas hotellis õnne.

San Sebastianis vihmasadu jätkus. Sõime restoranis õhtust, kohvikus jäätist, jõime õlut ja ostsime mulle vihmavarju ning sõitsime hotelli tagasi. Kuna kuivamapandud riideid oli juured tekkinud, siis noortel öömaja saamine ilmselt õnnestus.