Camino 2018

Hommikul avastasin, et paremas silmas on nagu mingi ämblikuvõrgu sarnane asi. Midagi aga tunda, ei olnud. Arvasin, et ehk läheb üle ning asusin teele.

Mingi aja pärast sai tasandik otsa. Ühed suunaviidad näitasid, et peab minema suurt teed järgides otse mäkke, teised näitasid poole mäe peal paremale. Nägin, et rahvas pööras paremale. Oma silma ja põlve pärast otsustasin otse edasi mineva tee kasuks. Paari tõusu ja laskumise järel said need teed mäe otsas jälle kokku. Ega ma vist maas midagi ei võitnud, võib-olla oli see teine tee huvitavam ja ei kulgenud suure maantee ääres.

Mäe otsas oli ausammas ja järgnes järsk laskumine, kus oli vett joova pilgrimi kuju.

Mõne aja pärast jõudsin Astorgasse. Linna sisseminekul oli vist ainult pilgrimitele mõeldes tehtud sild üle raudtee. Paras ronimine algul üles ja siis alla.

Seal nägin järjekordselt pilgrimi, kes läbis teekonda joostes. Olin teda ka varasematel päevadel korduvalt näinud, seega eriti pikkasid päevateekondasid ta ei jooksnud. Koos temaga ei õnnestunud kordagi ööbida. Loomulikult ei olnud tal jooksmise ajal kogu varustust kaasas, ainult väike seljakott joogivee ja võib-olla ka snäkkidega.

Öömajale jäin albergis Albergue de peregrinos Siervas de María. Suur alberg ja pakuti tasuta jalgade hoolitsust – villid, põlved, hüppeliigesed jms. Tegid tudengid. Panin ennast ka kirja, kuigi ville mul ei olnud, põlvega eeldatavalt nad midagi teha ei saanud ja vasak jalg oli ka peaaegu korras. Aga mingi massaaži nad sellele jalale ikka tegid. Uurisid sejakotti, selle kaalu ning sokke ja kingi. Tundsid huvi, kas mul jalad palavaga higistavad ja paisuvad. Ei higista ega paisu.

Pärast massaaži otsustasin linna peale minna. Linn ise, vanalinna osa oli väga ilus ja seal oli palju turiste, põhiliselt pensionärid ja invaliidid.

Leidsin matkatarvete kaupluse – albergist katedraali poole minnes kohe esimese väljaku ääres paremat kätt – kust sain osta matkakeppidele väga head asfaldikäpad Leki.

Kuna paremas silmas ikkagi midagi oli, läksin apteeki ja uurisin, mida teha. Soovitati minna arsti vastuvõtule. Asus see päris kaugel, aga vastuvõtule sain. Sealne arst ütles, et viga on silmamuna sees, aga nemad päris täpselt ei oska öelda, mis ja kuidas. Soovitasid minna suuremasse linna, näiteks Leon.